link Within

2 Şubat 2010 Salı

KİTAP AYRACI YAPIMI

Pastanelerin ambalaj kutularının bazen ne kadar güzel desenleri oluyor. Hem baskı kaliteleri, kullanılan kağıtlar da çok özel ve birinci sınıf oluyor. O zaman bizde onları atmaya kıyamıyoruz. Peki ne yapıyoruz? Hiçbir şey yapamazsak oğlum onlardan yalnızca düzgünce keserek kitap ayraçları yapıyor. (Daha önce yine oğlumun yaptığı deri kitap ayraçlarını da yayınlamıştım.)
Çeşitli boyutlarda ve çeşitli genişliklerde yapmak mümkün. Hatta aşağıda en sondaki ayraçta olduğu gibi şekillendirerek kesmek de mümkün. Kimi zaman baş kısımlarına dergilerden kestiği güzel resimleri, çeşitli sanat eserlerinin fotoğraflarını da yapıştırıyor. Bazen boncukla ya da kumaşla da süslüyor. Gerisi hayal gücünüze kalmış. ....
Çok çok ekonomik, ucuz ve kolay bir dönüşüm projesi diyebilirim.
Sonra da ben onları kitap okuyan öğrencilerime hediye ediyorum. Sözgelimi arabalara düşkünse , baş kısmına araba resmi yapıştırtıyorum. Ayna ve tarağı mı seviyor, ona göre bir resim, yok sanata mı düşkün ona göre resim. Yani kişiye özel dizaynla onları okumaya özendirmeye de çalışıyoruz. İnanın çok işe yarıyor.

17 yorum:

  1. Evet ablacım ben blogunu gezerken görmüştüm ama yorumlamamışım :( oğlunuzun ellerine sizin de fikrinize sağlık. Kişiye özel süslemek de ayrıca güzel bir fikir :)

    YanıtlaSil