link Within

1 Aralık 2009 Salı

SU KABAĞI

Süslü ama bir o kadar da çekici bir gençkız gibi görüyorum ben bu kabağımızı.
Metal süslemeler de çok yakışıyor rengine.
Deniz'im Kültür Bakanlığı'nın tasarım yarışmasına katılmıştı 4 yıl önce.Su kabağından lambalar tasarlayıp üretmişti.Bu süsü de o zaman üretti. Artan kabakları değerlendirmek amacıyla yaptı. Kabağı ince ince deldi. Yakarak deldi. Kırılma tehlikesi var çünkü. Sonra o deliklere de boncukları yapıştırdı. Altını düz biçimde kesti. Dik durması için. Ve gördüğünüz gibi süsledi. :))))

22 yorum:

  1. Harika bir çalışma olmuş.Sevgili Denizin ellerine emeğine sağlık.

    Su kapağını nereden bulabiliriz? Yardımcı olursanız sevinirim.

    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ediyor Deniz. Ben de tabi ki.
    Bu su kabağını 2-3 yıl kadar önce Ceyhan'dan bir arkadaşım bir çuval dolusu getirmişti. Deniz de onlarla tasarımlar yaptı. Lamba vb. de yaptı.Kültür Bak. Tasarım yarışmasında mansiyon almıştı. Bitirdik kabakları. :))) Kimisi hediye gitti, kimisi satıldı. Çok azı bizde kaldı.
    Nerden bulacağımızı pek bilemiyorum. Bahçesi olan arkadaşlara rica edip tohumunu attırmak istiyorum. Bizde çekirdekleri duruyor. Çıkarsa size de gönderirim. Seve seve ...

    YanıtlaSil
  3. Ufuk hanım merhaba, izmir/urla'da oturuyorum ve bu yıl bahçemin bir kısmına su kabağı ekmeyi düşünüyorum.Bugün nereden tohum bulurum diye araştırırken mesajınızı gördüm. Tohumları seve seve çoğaltabilirim. (PDA) Pembe domates ağı'ndan gelecek tohumların yanısıra kalan yaklaşık 30 m2 alanda su kabağı yetiştirmeyi düşünüyorum.Bana zaten kabaklar lazım . sizin için de uygunsa, görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  4. Yasemin hanım çok sevinirim.Size tohumları göndermek isterim. Ama birkaç yıldır bekliyorlar. Ziraatçı bir öğrencim var. Ona da sormuştum zarar görüp görmediklerini ona göstereyim en kısa zamanda. Size tekrar hemen haber veririm. Çok isterim işe yaramalarını. İlginiz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Yasemin Hanım tohumları (çekirdekleri ) size kargoyla ileteceğim. Adresinizi bana bildirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlar elımde fazla mıktarda kabak vardır ve degısık modellerde gece lanbası da vardırısteyene uygun fıyata gonderebılırım hgunes1979@hotmail.com 0535 705 8311 ekleyın goruselım

    YanıtlaSil
  7. merhaba bende su kabagi satin alip kendim islemek istiyorum.satan birisini taniyormusunuz?bunun icin gerekli malzemeler nelerdir? hangi tip boncuk kullaniliyor? boncuklar neyle yapistiriliyor?lamba isininca yapistirici eriyip boncuk dusmuyormu? hangi marka el matkabi tavsiye edersiniz?avize ve gece lambalari yapmak istiyorum daha cok.maild adresim sydny97@hotmail.com.tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. Çok zor değil. Bizim kullandığımız matkap o kadar eski ki markası felan okunmaz olmuş. Çok küçük olmayan bir hobi matkabı almanız gerekiyor. Birkaç boy ucu olmalı. Kabaklar kalın oduğu için delikleri aömak zaman alıyor. Biraz da güç istiyor. Önce kabakları iyice yıkayıp üstlerindeki tabakayı atmak gerekiyor. Sonra kabağın üzerinde boncuk dizaynınızı yapınız. Sonra o boncukların büyüklüğne göre delikler açıp bıncukları ya da metal süslemeleri silikon ya da çiçek tutkalı ile yapıştırınız. Hepsi bu kadar. Lamba yanınca kesinlikle düşmüyor. Ama delikler ölçüye uymadığında düşebilir.
    Kabağı nereden bulabileciğinizi bilemiyorum. Biz bir zaman kendimiz arka bahçesinde apartmanın yetiştirmiştik.
    İyi günler...
    Buradan yazma nedenim adrinizi doğrulamadı net. Ulaştıramadım maille yanıtınızı...

    YanıtlaSil
  9. Tesekkur ederim Ufuk Hanim. Mail adresim dogru neden net dogrulamadi anlamadim. (duyguoriordan@hotmail.co.uk diger mail adresim)Bu arada blogunuzu zevkle takip ediyorum. Cok yaraticisiniz. Sevgiler. Duygu

    YanıtlaSil
  10. Duygu hanım çok teşekkürler. Ben sonra size açıklayıcı bir mail göndermeyi başardım sanıyordum ama sanırım almadınız. Almadıysanız yeniden anlatan bir mail atabilirim.

    YanıtlaSil
  11. selamlar, el emegi göz nur u döken dostlar, ilgilenirseniz eger elimde bir miktar su kabagı var isteyen arkadaşlara gönderebilirim.

    <oldwolf_mrm@hotmail.com adresinden ulaşabilirsiniz isterseniz tel: 0555 443 34 27

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar Selam bende yeteri kadar tohum var isteyene ücretsiz gönderirim
    iskolbas1@yahoo.com.tr

    YanıtlaSil